Food Talk

Voedsel is communicatie voor je lichaam.

Bepalend hierin is wat jou lichaam op dat moment nodig heeft. Ben je kern gezond dan kan je meestal ook alles eten. Ben je mentaal niet happy of heb je ontstekingen, dan zal er een ander voedingspatroon nodig zijn.

tumblr_mfqaz9TnNt1s1hnbgo1_500_large
zonnebloemolie diepvries specialiteiten aviko
OR7TJY0

CITRUS FRUIT 

Verhoogd je antioxidanten
=> goed voor je weerstand

BANAAN

Verhoogd je magnesium => goed voor mentaal rustig worden

YOGURT

Verhoogd darm bacterie => goed voor de darm verwerking

ADVOCADO

Verhoogd anti-ontstekingen boodschappers in je lichaam => goed voor pijn verlichting

GEBAKKEN IN ZONNENBLOEMOLIE

Verhoogd omega 6 => Verhoogd de PRO-ontstekingen boodschappers in je lichaam

TOMAAT

Verhoogd histamine enzal hooikoorts aanvallen versterken!

WATER

Verhoogd het afvoeren van gifstoffen in je lichaam.

Hooikoorts

VERMIJDEN

Hooikoorts is een signaal van een te hoge histamine gehalte in je lichaam. 

Alle voeding dat hiernaast staat vermeld, verhoogd histamine in je lichaam en zal het dus erger maken. 

TIP!

Voel je een hooikoorts aanval aankomen.  Drink 2 grote glazen water, snelste anti-histmine middel wat natuur ons biedt!

 

Heb jij altijd last van hooikoorts, dan zal er iets meer moeten gebeuren.  Zelf heb ik jaren lang hiervan last gehad en heb inmiddels eindelijk duidelijk hoe je dit in meeste gevallen kan oplossen. 

Wil je meer weten, neem dan gerust contact op.

plantaardig

dierlijk

andere

citrus fruit

vis

additieve

papaja

schaaldieren

drop

aardbeien

varkensvlees

Kruiden:

ananas

ei wit

kaneel

noten

 

chili poeder

pinda’s

 

kruidnagel

tomaten

 

anijs

spinazie

 

nootmuskaat

chocola

 

kerrie

  

cayenne

Afbeeldingen credits: Pixabay.com